YAALLAH...Cukuplah ENGKAU sebagai pelindungku, kerana dalam diriMU terkandung pelindung hatiku.
Aku tak perduli bila cintaMU kan tiba. Kerana aku yakin, saat cintaMU hadir untukku tiada seorangpun yang mampu menghalangnya.

هيا بالعربية

هيا بالعربية
IKIM.FM
Ustaz Majdi Bin Hj Ibrahim & Muna Jasman

cukup=يَكْفِي
********************

ذَاكَرْنَا كَثِيْرًا اليَوْمَ أُرِيْدُ أَنْْ أَسْتَرِيْحَ

Kita belajar banyak hari ini. Saya nak berehat

هَلْ نُوَاصِلُ بَعْدَ الاِسْتِرَاحَةِ؟

Adakah kita akan sambung balik selepas rehat?

يَكْفِي لِهَذَا اليَوْمِ
Cukup untuk hari ini

*****************************

كَيْفَ عَمَلُكَ الجَدِيدَ؟
Macam mana kerja baru awak

لاَ بَأْسَ بِهِ
Boleh tahan

هَلْ تَحْصُلُ عَلَى مُرَتَّبٍِ جَيِّدٍ؟
Adakah awak mendapat gaji yang bagus

مُرَتَّبِيْ يَكْفِي لإِعَالَةِ أُسْرَتِي
Gaji saya cukup untuk menampung keluarga saya

*****************************

أَحْتَاجُ إِلَى بَعْضِ المَالِ
Saya perlu sedikit wang

عِنْدِي مِائَةُ رِنْجِيةٍ. هَلْ تُرِيْدُ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ؟
Saya ada 100 ringgit. Adakah nak lebih dari itu?

لاَ. هَذَا يَكْفِي
Tidak. Ini sudah cukup

*****************************
هَلْ شَبِعْتَ
Adakah awak sudah kenyang?

لاَ، الطَعَامُ لاَ يَكْفِي
Tidak, makanan tidak cukup

تَفَضَّل خُذْ طَعَامِي

Silakan ambil makanan saya
*****************************

 
Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers